15-11-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Kreatywni lub pomysłowi − tak określa się ponad 70 procent Polaków - wynika z badania Millward Brown. Jednak te cechy są częściej kojarzone z życiową zaradnością niż innowacyjnością czy nowymi pomysłami. Blisko 20 proc. badanych nie rozumie zaś wcale znaczenia słowa „innowacja”.
Stosunek do innowacji mamy dość ambiwalentny. Z jednej strony innowacyjność kojarzy się nam z nowoczesnością, korzyściami i wyższym statusem społecznym (tak odpowiedziała prawie połowa ankietowanych), z drugiej zaś budzi obawy i wątpliwości, czy zostanie właściwie wykorzystana.
Badacze z Millward Brown wskazują, że wedle zasady lepsze jest wrogiem dobrego do innowacyjności wolimy podchodzić ostrożnie. Ponad jedna trzecia uczestników badania nie wierzy, aby innowacyjne rozwiązania miały szansę na zastosowanie w praktyce.
- Zdolność dokonywania odkryć może posiadać każdy z nas. Ale zwiększa się ona w miarę, jak uwalniamy się od przesądów, klisz, nawykowych zachowań.Można w ten sposób zmienić myślenie o innowacjach – podsumowuje Marek Staniszewski, pomysłodawca Farmy Inwencji.