01-12-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W ramach kampanii społecznej na rzecz edukacji cyfrowej ukazał się kolejny spot – tym razem z udziałem prof. Danuty Hübner, Przewodniczącej Komisji Rozwoju Regionalnego Parlamentu Europejskiego, byłej Komisarz Komisji Europejskiej ds. polityki regionalnej. Kampania społeczna zainicjowana przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” wraz z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej ma na celu mobilizację poparcia dla idei opracowania i realizacji ogólnopolskiego programu edukacji cyfrowej dorosłych.
- Wiedza i umiejętności, jakie jeszcze kilkanaście lat temu umożliwiały realizację osobistych i społecznych potrzeb i ambicji - dziś okazują się daleko niewystarczające. Życie niesie nowe wyzwania technologiczne i organizacyjne. Podstawą sukcesu życiowego i zawodowego Polaków jest dziś rozumienie cyfrowego świata i właściwe mu kompetencje. – powiedział Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”, pomysłodawca akcji.
Inicjatywę zapoczątkowała w czerwcu 2010r. grupa ogólnopolskich organizacji pozarządowych oraz koalicji programowych, które podpisały memoriał Polska Cyfrowa Równych Szans. Wśród sygnatariuszy znalazły się między innymi następujące organizacje: Polskie Towarzystwo Informatyczne, Fundacja Wspomagania Wsi, Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT), Koalicja na rzecz Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (KRESI), Federacja Inicjatyw Oświatowych, Komisja Business Centre Club (BCC) ds. Informatyki, Telekomunikacji i Społeczeństwa Informacyjnego czy Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania.
Spot z udziałem prof. Danuty Hübner stanowi kolejną odsłonę akcji, w którą zaangażowali się wybitni przedstawiciele polskiego życia naukowego, społecznego oraz publicznego. Do tej pory ukazały się klipy z udziałem dr. Włodzimierza Cimoszewicza – senatora, b. premiera RP, prof. Michała Kleibera - prezesa Polskiej Akademii Nauk, pierwszego ministra ds. informatyzacji. Następny spot, to film z udziałem Jerzego Koźmińskiego, prezesa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, b. ambasadora RP w USA. Wszystkie te osoby sygnowały apel do władz publicznych i podjęły się roli „Ambasadorów Polski Cyfrowej Równych Szans.
Organizatorzy kampanii apelują do osób prywatnych, przedstawicieli organizacji pozarządowych, przedsiębiorców, samorządowców, twórców kultury, naukowców i wszystkich podzielających pogląd o potrzebie podnoszenia kompetencji cyfrowych dorosłych o udzielenie poparcia inicjatywie Polska Cyfrowa Równych Szans na jej stronach w serwisie społecznościowym Facebook: www.facebook.pl/polskacyfrowa, gdzie znajdują się informacje na temat kampanii, jak również klipy z udziałem Ambasadorów Polski Cyfrowej Równych Szans.
Kampania społeczna ma na celu mobilizację poparcia dla idei opracowania i realizacji ogólnopolskiego programu edukacji cyfrowej dorosłych. Z badań wynika, że 13 milionów nie posiada elementarnych umiejętności korzystania z treści i usług Internetu oraz podstawowej wiedzy o wykorzystaniu teleinformatyki w codziennym życiu i pracy. Skutkiem tego braku - w świecie gospodarki wiedzy – jest ograniczenie szans rozwojowych Polski i jej mieszkańców, ich zdolności do konkurencji w wymiarze globalnym. Według organizatorów kampanii, tę cywilizacyjną barierę możemy łątwo pokonać – wszystkie narzędzia mamy we własnych rękach i… głowach.