Krzyżówki i inne łamigłówki odmładzają mózg nawet o 10 lat
Krzyżówki i inne podobne łamigłówki mogą odmłodzić mózg osoby starszej nawet o dziesięć lat i opóźnić rozwój demencji, czytamy na łamach Journal of the American Geriatrics Society.
Efekty ćwiczeń umysłowych są widoczne nawet 10 lat po takim “treningu”
Już dziesięć lekcji ćwiczeń umysłowych wystarcza, by utrzymać mózg osób starszych w „dobrej formie". A efekty takiego treningu utrzymują się nawet dziesięć lat.
Kapituła plebiscytu "Słowa na czasie" wybrała słowo roku 2013. Jest nim "gender".
101-latka najstarszą absolwentką szkoły
101-letnia Tina Lancelota kilka dni temu otrzymała dyplom ukończenia liceum. Stała się absolwentką szkoły, którą rozpoczęła ponad osiem dekad wcześniej.
Wraz z wiekiem stajemy się mądrzejsi
Wraz z wiekiem naprawdę „nabieramy rozumu", mówią uczeni.
Profesjonalny UTW - wręczone certyfikaty
Podczas III Małopolskiego Forum UTW w Krakowie, liderzy 13 Uniwersytetów Trzeciego Wieku, uczestniczących w projekcie "Profesjonalne Uniwersytety III Wieku w Polsce", realizowanym przez Ogólnopolską Federację Stowarzyszeń UTW, otrzymali z rąk Ministra certyfikaty "Profesjonalny UTW".
Aktywność fizyczna pomaga w byciu kreatywnym
Jeśli zdrowie nie jest wystarczającą zachętą, by się poruszać, być może silniejszą motywacją do aktywności będzie „rozpalanie wyobraźni". Jak wynika z nowych badań, regularne ćwiczenia wspomagają twórcze myślenie.
Akademia Bezpieczny Senior po raz IX we Wrocławiu
28 listopada w Auli Leopoldyńskiej odbyło się uroczyste podsumowanie IX edycji AKADEMII BEZPIECZNY SENIOR – programu prewencyjnego zainicjowanego i realizowanego przez Komendę Miejską Policji we Wrocławiu, we współpracy z Uniwersytetem Wrocławskim oraz najważniejszymi instytucjami miejskimi, między innymi Państwową Strażą Pożarną i Strażą Miejską we Wrocławiu.
Naukowcy podważają utarte poglądy na temat Renesansu
Zespół naukowców prowadzi przełomowe badania, poddając w wątpliwość postrzeganie Renesansu jako epoki zdominowanej przez myślenie świeckie.
Kreatywni lub pomysłowi − tak określa się ponad 70 procent Polaków - wynika z badania Millward Brown. Jednak te cechy są częściej kojarzone z życiową zaradnością niż innowacyjnością czy nowymi pomysłami. Blisko 20 proc. badanych nie rozumie zaś wcale znaczenia słowa „innowacja”.