Strona głównaEdukacjaPosługiwanie się narzędziami poprawia... zdolności językowe

Posługiwanie się narzędziami poprawia... zdolności językowe

Posługiwanie się różnymi narzędziami oznacza lepsze zdolności językowe. Obie umiejętności opierają się na tych samych zasobach neurologicznych, które są znajdują się w tym samym regionie mózgu.
Posługiwanie się narzędziami poprawia... zdolności językowe [fot. photosforyou from Pixabay]
Jak ustalono, trening motoryczny z użyciem narzędzia poprawia naszą zdolność rozumienia składni zdań złożonych i odwrotnie - trening syntaktyczny poprawia naszą biegłość w posługiwaniu się narzędziami.

Obszary mózgu, które kontrolują pewne , takie jak przetwarzanie znaczeń słów, są również zaangażowane w kontrolę umiejętności motorycznych.

Opracowano serię eksperymentów, które opierały się na technikach obrazowania mózgu funkcjonalnym rezonansem magnetycznym i zadaniach. Uczestnicy zostali poproszeni o wykonanie testów składających się z treningu motorycznego z użyciem szczypiec o długości 30 cm oraz ćwiczeń składniowych w języku francuskim. Dzięki temu zidentyfikowano sieci mózgowe specyficzne dla każdego zadania, ale także wspólne takim aktywnościom.

Jak się okazało, posługiwanie się narzędziem i ćwiczenia składniowe wywoływały aktywację mózgu w tych samych obszarach. Sprawdzono zatem, czy wykonywanie tylko jednego zadania będzie miało wpływ na umiejętności w zakresie drugiego. Uczestników poproszono o udział w teście dotyczącym składni języka przed i po 30 minutach treningu motorycznego za pomocą szczypiec. Jak się okazało manualne ćwiczenie przełożyło się na lepsze wyniki w zadaniu językowym.

Takie ustalenia mogą być pomocne dla . - Opracowujemy działania, które można by wprowadzić, aby wspierać rehabilitację i odzyskiwanie umiejętności językowych u pacjentów ze stosunkowo dobrymi zdolnościami motorycznymi. (...) Poza tymi zastosowaniami, odkrycia te dają nam również wgląd w ewolucję języka. Gdy nasi przodkowie zaczęli opracowywać i używać narzędzi, ta biegłość istotnie zmieniła mózg i skutkowała wymaganiami poznawczymi, które mogły doprowadzić do rozwoju pewnych funkcji, takich jak składnia - mówi Claudio Brozzoli, autor badań.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy